Finanse

Dlaczego MŚP muszą zaakceptować call center w chmurze?

Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) można zdefiniować jako przedsięwzięcia biznesowe, składające się z aktywów, przychodów i zasobów ludzkich określonego poziomu. Jednakże, MŚP uważane są za najważniejszą część wzrostu gospodarczego w Indiach.  Według Izby MŚP, Makro, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa przyczyniają się znacząco do generowania eksportu, importu, innowacji, zatrudnienia oraz wzrostu inkluzji.  Jednak ze względu na ograniczone zasoby MŚP, zademonstrowanie wydajnego i wielozadaniowego przepływu pracy, który może pomóc w znacznym i szerokim rozwoju staje się dla nich kluczowym. Pandemia  zadała również cios większości MŚP i dotknęła je finansowo. Obecny scenariusz zapoczątkował serię pytań o utrzymaniu MŚP. Jednym z praktycznych narzędzi, które mogą pomóc MŚP w tym zakresie jak nikt inny jest  call center w chmurze.

Usługi telekomunikacyjne w chmurze funkcjonują w internecie, co jest rozwiązaniem w sytuacji pandemii. Usługa ta umożliwia zdalny dostęp do biur, co oznacza, że można mieć swobodę pracy z każdego możliwego miejsca. Ponadto: ponieważ call center w chmurze działa na wielu serwerach należących do firmy hostingowej, oszczędzasz znaczne pieniądze, które mogłyby zostać wydane na instalację, utrzymanie lub naprawę.

Wiele innych wskaźników przemawia za przyjęciem usługi call center w chmurze dla Twojego MŚP. Przyjrzyjmy się kilku z nich.  

1. Wzrost i ekspansja biznesu 

W przypadku MŚP zakres rozwoju jest obfity, ale może być ograniczony ze względu na zasięg. Ten problem może być łatwo rozwiązany dzięki call center w chmurze. 

Gdy skorzystasz z telekomunikacji w chmurze,  możliwości dotyczące granic Twojej firmy staną się globalne i nieograniczone. Call center w chmurze ma takie zalety jak przekierowanie połączeń i numery bezpłatne, gdzie można utworzyć numer bezpłatny z różnych obszarów i przekazać je do centralnego numeru znajdującego się w głównej siedzibie firmy. W ten sposób klienci nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów połączenia z firmą, co też zwiększa jej zasięg. Ponadto call center w chmurze umożliwia pracownikom pracę zdalną, co pomaga zatrudniać ludzi z różnych miejsc i właściwie śledzić ich pracę bez żadnych dodatkowych wydatków na nowych pracowników.

2. Szybkie spotkania i przekazywanie informacji

MŚP pracują nad kompetencjami zasobów ludzkich i skutecznym  przekazywaniu informacji w odpowiednim czasie i miejscu. Jednak gdy rozwiązania call center w chmurze wchodzą w grę, eliminuje się  potrzeba polegania na prawdziwych ludziach, którzy muszą być obecni w konkretnym punkcie  na spotkaniu lub fizycznie przekazywać informacje, a nawet planować spotkania. Komunikacja w chmurze ułatwia ciągłą łączność między pracownikami i swobodny przepływ informacji z każdego miejsca na ziemi. Zapewnia to płynny i nieprzerwany kontakt z członkami zespołu, co zapewnia większe zadowolenie klientów i rozwiązywanie ich problemów.

3. Redukcja kosztów 

Ponieważ MŚP już mają niedobór pracowników z powodu ograniczonych funduszy, koszty ponoszone przez firmę stają się ogromnym bólem głowy dla administracji. Mogą to być zasoby ludzkie, wzrost przychodów lub zarządzanie aktywami. Systemy call center zmniejszą koszty utrzymania całego działu odpowiedzialnego za przekierowywanie połączeń i łączenie rozmów. Telekomunikacja w chmurze zależy wyłącznie od serwerów, a te znajdują się u zewnętrznego dostawcy usług hostingowych. Koszty utrzymania i rozwiązywania problemów spadają bezpośrednio na firmę hostingową, a nie na MŚP. Oprócz znacznego obniżenia kosztów, opcja wirtualnego recepcjonisty zwana IVR, która jest gorącą cechą call center w chmurze, również pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy różnym działom.

4. Monitorowanie i analiza połączeń

Jeśli masz nadzieję na powiększenie swojej firmy z MŚP do branży na dużą skalę, najlepszym sposobem na to byłoby dokładne monitorowanie i analiza tego, jak Twoi pracownicy radzą sobie z klientami lub jak wymieniają ze sobą dane i informacje. Usługi call center w chmurze umożliwiają śledzenie i monitorowanie każdego przepływu połączeń między działami; firmą a klientami. Pozwoli Ci to zrozumieć wady i najwcześniej je naprawić.